• Presence
  • Social video
  • Webdesign
  • Hosting
  • E-commerce
  • Webshop
  • Mobile App
  • Community
  • SEO
next
prev
A+ A A-

Social Events

Met social events bedoelt men het gebruik van social media om een event te boosten, na te bespreken en versterken. Voordat een evenement begint (wat meestal al een erg sociale gelegenheid is) hebben de bezoekers of geïnteresseerden al de mogelijkheid om met elkaar te praten over (onderdelen van) het evenement. Vaak is het ook mogelijk om na afloop een reactie te kunnen geven op een speciale website pagina.

Elk evenement is sociaal, maar wat we bedoelen zijn websites of webpagina's die het mogelijk maken voor bezoekers om eenvoudig op sociale wijze met evenement informatie om te gaan. Dat betekent dat er gediscussieerd kan worden over de evenementen. Zowel vooraf als achteraf, en dat men in zijn of haar netwerk duidelijk kan maken wat er gebeurd op het congres.

Het mooie aan websites die op een sociale wijze faciliteren om met evenementen om te gaan is dat ze veel bezoekers al bij elkaar brengen lang voordat het echte evenement gaat beginnen. Hierdoor gaat het evenement meer leven bij deze personen waardoor ze nog ''socialer'' worden over dit onderwerp. De toepassingen van social media binnen events zijn grofweg op te delen in drie onderdelen:

  • Social media toepassingen VOOR het event
  • Social media toepassingen TIJDENS het event
  • Social media toepassingen NA het event
Voorbeelden van social media gebruik bij events

Er is een groot aantal mogelijkheden voor het benutten van social media in uw event. Hieronder een aantal voorbeelden, opgedeeld over de drie verschillende momenten.

VOOR evenementen:

  • Hanteren van een Twitter hashtag om te zorgen voor extra bekendheid.
  • Oprichten 'social' website voor het congres, waar men ook widgets etc. kan downloaden.
  • Het aanmaken van een 'social' aanmeldpagina zoals Meetup.com.
  • Het verkrijgen van online PR op blogs etc.
  • Het plaatsen van eventaankondigingen op sociale netwerken als Linkedin en Facebook.
  • Zet diverse social media accounts op voor het event (Linkedin/Twitter/Facebook).

TIJDENS evenementen:

  • Hanteer dezelfde hashtag om verslag te doen
  • Maak gebruik van een lifestream die wordt aangeboden via sociale media.
  • Laat bloggers live bloggen op je event.
  • Zorg voor een backchannel waarop bezoekers kunnen interacteren.

NA evenementen:

  • Zet presentaties op Slideshare en deel ze met de omgeving.
  • Bespreek het event na op sites als Meetup.com.
  • Zorg voor online PR na het congres.
  • Vraag de aanwezigen via social media kanalen om feedback.
  • Manage en behoud de community die is ontstaan rondom de social media accounts op voor het event (Linkedin/Twitter/Facebook).
Social media gebruik bij events & marketing

Middels het inzetten van social media voor, tijdens en na een event kunt u er voor zorgen dat het event meer bekendheid krijgt en breder gedragen wordt binnen de doelgroep. Door vooraf de buzz al te verhogen en ambassadeurs te benutten in de social media omgeving kunt u er voor zorgen dat het idee gaat heersen dat men het event niet 'mag' missen. Dit kan zorgen voor een toename in kaartverkoop.

Het facilisteren van contentverspreiding tijdens het event zorgt er voor dat thuisblijvers beter in de gaten hebben wat ze missen en volgend jaar sneller een kaart zullen bestellen. Ook dit kan dus zorgen voor meer kaartverkoop tijdens de komende edities. Het leveren van content achteraf is een prima manier om de aanwezigen betrokken te houden bij het event en thema. U bouwt aan een community die het hele jaar waardevol kan zijn, niet enkel tijdens het event.

Heeft u nog vragen of wil u meer informatie? Twijfel dan niet uw vraag te stellen en contact met ons op te nemen.

AndroidAppleGoogle Chromedrupal-iconfacebook-icoonideal icoonjoomla icoonLinkedInIconpaypak icon2xTwitter icoonwordpress-icoonYoutube-icoonPinterestFirefox World-logo-2BE3F2DB27-seeklogo.comopera dock icon by bubbon-d3az7iisafariexplorerservice icon magentosocial audioSocial Bookmarkingsocial communitysocial datingecommerce e-mailforumsSocial Media iconfoto-iconGame Center Icon-150x150video iconwebblog-iconwiki

   PANmedia

vaste-tarieven-button

 

 

Social media begrippen

  • Wisdom of the crowd
  • Het nieuwe werken
  • Virale/Viral marketing
  • Open Source
  • Web 2.0
  • Cloud Computing
  • Social media & zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Social media & ROI
  • Webcare / Reputatiemanagement

contactbutton